Restructurare și Insolvență

Mușat & Asociații – Restructuring\Insolvency este o societate afiliată Mușat & Asociații, ce reunește avocați, practicieni în insolvență, economiști și consultanți fiscali cu o vastă experiență în domeniu, care oferă clienților aceleași servicii de top de aproape 30 de ani.

all_underline

Oferim servicii de top fie ca practicieni în insolvență, numiți ca administratori judiciari, lichidatori sau mediatori al debitorilor, fie ca avocați, în vederea obținerii celui mai bun rezultat pentru clienții noștri.

De-a lungul anilor, am asistat cu succes clienți în proceduri complexe și de durată în domeniul restructurării, insolvenței sau lichidării, deținând experiența și diligența necesare în astfel de proceduri.

Suntem alături de clienții noștri în toate tipurile de proceduri, inclusiv:

  • Proceduri de insolvență
  • Refinanțări
  • Restructurare de capital
  • Datorie suverană și restructurare bancară
  • Consultanță pentru societățile aflate în dificultate financiară
  • Finanțare corporate pentru companiile aflate în dificultate financiară

Expertiza, abordarea integrată și cunoașterea aprofundată a pieței locale ne permit să asistăm clienți indiferent de partea, nivelul sau implicarea într-o procedură de restructurare sau insolvență, in sectoare de activitate variate, cum ar fi:

  • Industria energetică
  • Industria petrolieră și a gazelor
  • Construcții industriale
  • Companiile bancare și de leasing
  • Asigurări și alte instituții financiare
  • Industria farmaceutică
  • Imobiliare
  • IT și electronice

Echipa noastră include practicieni în insolvență, avocați, consultanți fiscali și alți specialiști cu un înalt nivel de calificare.

Beneficiem de experiența si specializările celorlalte departamente ale noastre și de colaborările cu practicieni recunoscuți din alte jurisdicții pentru a oferi clienților noștri servicii integrate cu privire la problemele de restructurare și insolvență.

PREVIEW-26432750-Musat&Asociatii-Redimensionare-poze-Mihai-Popa

Mihai Popa

DEPUTY MANAGING PARTNER ȘI COORDONATOR AL PRACTICII DE RESTRUCTURARE ȘI INSOLVENȚĂ

E-mail: mihai.popa@musat.ro
Telefon: +40 21 202 59 00

De peste 15 ani, Mihai oferă consultanță clienților în legătură cu procedurile de reorganizare și insolvență, precum și în toate domeniile aferente dreptului muncii. Mihai este avocat și practician în insolvență și această dublă calificare îi permite să ofere clienților o abordare mai largă, mai practică și de perspectivă.

Proiectele de consultanță în domeniul insolvenței coordonate de Mihai acoperă reorganizarea judiciară și voluntară, procedurile premergătoare insolvenței, falimentul și lichidarea, recuperarea de active și/sau negocierile cu debitorii și creditorii. 

În calitatea sa de Coordonator al departamentului de Restructurare și Insolvență, Mihai gestionează și litigii complexe de insolvență, inclusiv recuperarea creanțelor, anularea actelor frauduloase, contestarea măsurilor dispuse de administratorii judiciari, în toate industriile, inclusiv energie, construcții, farma, comerț cu amănuntul și financiar.

În ceea ce privește proiectele de dreptul muncii, Mihai consiliază clienți naționali și internaționali din toate industriile, atât pe mandate de consultanță, cât și de litigii. Experiența sa include asistență cu privire la beneficiile salariaților, planurile de restructurare, planurile de pensionare voluntară, contractele individuale de muncă, transferul salariaților, contractele colective de muncă, negocierile și consultările colective, detașarea, procedurile de răspundere disciplinară și profesională, cererile de discriminare și hărțuire.

Mihai este, de asemenea, autor și lector pe probleme practice privind restructurarea și insolvența în diverse industrii, precum sectorul financiar si cel energetic.

9V8A5134 Mona Musat

Mona Mușat

PARTNER

E-mail: mona.musat@musat.ro
Telefon: +40 21 202 59 00

Mona a fondat practica de Insolvență din cadrul Mușat & Asociații, cu accent pe strategiile de restructurare, creanțele din cadrul procedurilor de insolvență și recuperarea creanțelor.

Mona are dublă calificare, atât ca avocat de business cât și ca practician în insolvență, calitate în care a acționat ca administrator judiciar și lichidator pentru societăți aflate în procedurii de insolvență și a reprezentat un portofoliu extins de clienți, asistându-i în numeroase mandate din domeniul insolvenței și restructurării. Mona a asigurat inclusiv consultanță și asistență extinsă în legătură cu toate aspectele și etapele procedurii de insolvență, dizolvare voluntară și procedurilor de lichidare, recuperare a creanțelor, acțiuni în răspundere, precum și proceduri pentru prevenirea insolvenței.

Mona este specializată și în drept bancar și financiar, drept imobiliar, precum și în probleme juridice generale din domeniul societar și comercial.

Razvan Stoicescu

Răzvan Stoicescu

PARTENER COORDONATOR ADJUNCT

E-mail: razvan.stoicescu@musat.ro
Telefon: +40 21 202 59 00

Răzvan are o experiență vastă ca avocat de  Restructurare și Insolvență.

De-a lungul anilor Răzvan a asistat numeroși clienți locali și internaționali în multe tranzacții complexe din domeniu, inclusiv cu privire la viabilitatea afacerii și planurile de recuperare, negocieri cu debitorii și proiecte complexe de restructurare desfășurate cu creditorii instituționali și alți creditori garantați și chirografari.

Experiența sa include și asistență în numeroase tranzacții din sfera M&A, precum și din domeniul bancar și financiar. Este recunoscut pentru capacitatea sa de analiză și soluțiile inovatoare în structurarea unor astfel de tranzacții.

PREVIEW-26432750-Musat&Asociatii-Redimensionare-poze-Cristi-Tudor

Cristi Tudor

PARTENER

E-mail: cristi.tudor@musat.ro
Telefon: +40 21 202 59 00

Cristi oferă consultanță clienților de mai mult de 10 ani, în cele mai ample și complexe mandate de restructurare ale firmei noastre. În tot acest timp, el a activat atât ca economist, cât și contabil și practician în insolvență, preluând și rolul de administrator judiciar și lichidator în numeroase proceduri de restructurare și insolvență care au implicat interesele clienților noștri în România. Cristi este apreciat pentru gândirea sa analitică și critică și pentru înțelegerea aprofundată a industriilor precum infrastructură, energie, transport, construcții, servicii și tehnologie. 

Cristi este, de asemenea, autor și lector pe chestiuni de restructurare și insolvență.

9V8A4673 Cosmin Libotean

Cosmin Libotean

PARTENER

E-mail: cosmin.libotean@musat.ro
Telefon: +40 21 202 59 00

Cu o experiență de peste 15 ani în domeniul avocațial, Cosmin Libotean este un profesionist experimentat, cu o excelentă reputație. Aria sa de expertiză include consiliere în litigii comerciale și contencios administrativ, dar și în dispute privind achiziții publice complexe. 

Pe parcursul carierei sale de avocat pledant, Cosmin a reprezentat un număr vast de companii naționale și internaționale din diverse domenii – financiar/bancar, farma, media sau retail – în fața instanțelor de judecată din România, în dosare de anvergură și cu implicații financiare considerabile. 

Cosmin acordă, de asemenea, asistență juridică în proceduri de insolvență și executare silită, precum si in domeniul dreptului penal. Clienții firmei îl apreciază în mod unanim pentru promptitudinea și eficiența dovedite în gestionarea unor dosare cu caracter special sau confidențial.

9V8A4508-Razvan-Graure

Răzvan Graure

PARTENER

E-mail: razvan.graure@musat.ro
Telefon: +40 21 202 59 00

Răzvan Graure are o experiență remarcabilă de peste 12 ani în consultanță fiscală, dintre care mai mult de opt ani i-a petrecut în companii de consultanță financiară și audit din grupul Big4. În activitatea sa de consultant financiar și fiscal, Răzvan a acumulat o experiență greu de egalat în ceea ce privește operațiuni precum rambursări de TVA, planificare fiscală, scheme internaționale de eficientizare fiscală, optimizare fiscală, identificarea potențialelor riscuri fiscale și implementarea unor soluții de minimizare a lor. 

Răzvan a dobândit experiența sa în urma asistenței acordate mai multor companii din industria bunurilor de larg consum, retail, industria auto și energie. În calitate de consultant financiar și fiscal, Răzvan a fost implicat în proiecte importante de fuziuni & achiziții și a făcut parte din echipe multi-disciplinare, asistând atât cumpărători, cât și vânzători, în procesul de negociere și finalizare a unor tranzacții de succes din punct de vedere fiscal. Răzvan este Consultant Fiscal Autorizat și membru ACCA (Association of Chartered Certified Accountants).

Dana-Buscu

Dana Bușcu

AVOCAT COORDONATOR

E-mail: dana.buscu@musat.ro
Telefon: +40 21 202 59 00

Cu o experiență de peste 10 ani în calitate de avocat și practician în insolvență, Dana și-a construit o reputație excelentă în rândul clienților pe care i-a asistat în procedurile de insolvență. Dana acoperă cu succes o gamă variată de cauze, asistând și reprezentând clienți cu privire la proceduri de insolvență, evaluări de fezabilitate juridică a planurilor de reorganizare, analiză a transferurilor și contractelor încheiate înainte de deschiderea procedurilor de insolvență, precum și pretenții legate de rezilierea actelor frauduloase și angajarea răspunderii fostei conduceri pentru starea de insolvență a debitorului.

Dragos Lungu

Dragoș Lungu

AVOCAT COLABORATOR SENIOR

E-mail: dragos.lungu@musat.ro
Telefon: +40 21 202 59 00

Dragoș este atât avocat litigant, cât și consilier juridic, iar in aceste calități, lucrează îndeaproape cu băncile locale și internaționale, precum și cu clienții aflați în dificultate din sectorul financiar privat și public, din sectoarele farmaceutic, energetic, imobiliar și  retail, fiind cunoscut pentru soluțiile inovative oferite clienților. Activitatea sa cuprinde toate etapele procedurilor de insolvență și restructurare.

Diana-Dobromir

Diana Dobromir

AVOCAT COLABORATOR SENIOR

E-mail: diana.dobromir@musat.ro
Telefon: +40 21 202 59 00

Diana a obținut rezultate remarcabile în proiecte de mare importanță, inclusiv cu privire la investigarea și administrarea societăților în insolvență, reorganizare și faliment, ce își desfășoară activitatea în industria farmaceutică, imobiliare, energie, transport și construcții. Diana a oferit, de asemenea, servicii speciale de consultanță și reprezentare în proceduri de executare silită, litigii și dispute comerciale și civile.

Roxan Secita

Roxana Diaconescu (Secită)

AVOCAT COLABORATOR SENIOR

E-mail: roxana.diaconescu@musat.ro
Telefon: +40 21 202 59 00

În decursul anilor, Roxana a fost implicată în numeroase cauze și proiecte de insolvență, reorganizare și faliment, precum și în proceduri execuționale și proceduri speciale de recuperare a debitelor. Ca avocat, a asistat și reprezentat importante companii românești și străine în litigii civile și comerciale, pledând în fața instanțelor naționale de toate gradele, de la judecătorii la instanța supremă.

În calitate de practician în insolvență, Roxana a administrat proceduri de insolvență complexe, de lichidare voluntară a persoanelor juridice și de lichidare a organizațiilor non-profit. De asemenea, a susținut, în calitate de speaker, cursuri specializate organizate de Uniunea Națională a Practicienilor în Insolvență din România.

Adrian Cristolovean

Adrian Cristolovean

AVOCAT COLABORATOR SENIOR

E-mail: adrian.cristolovean@musat.ro
Telefon: +40 26 44 03 808

Adrian este un avocat și un practician în insolvență ingenios, care reprezintă entități publice și private, bănci și alți creditori. Acesta este recunoscut pentru abordarea minuțioasă a cauzelor dificile, gestionând de-a lungul carierei sale tranzacții care implică insolvență în materie de asigurări, proiecte de infrastructură, transport, construcții și tehnologie. De asemenea, oferă asistență și reprezentare în proceduri de executare silită, litigii și dispute comerciale și civile, precum și în legătură cu recuperarea creanțelor

Andrada Popescu

Andrada Popescu-Dragomir

AVOCAT COLABORATOR SENIOR

E-mail: andrada.popescu@musat.ro
Telefon: +40 21 202 59 00

Andrada este un avocat și un practician în insolvență foarte apreciat de clienții noștri pentru capacitatea ei de a rezolva problemele dificile din cazurile complexe pe care le gestionează. De-a lungul anilor Andrada a asistat numeroase companii din toate sectoarele economice – energie, imobiliare, infrastructură, sănătate, etc.

De asemenea, Andrada gestionează proiecte ce presupun cazuri complexe de administrare pentru insolvență, inclusiv proceduri de insolvență transfrontaliere, proceduri contencioase complexe, precum și restructurări informale, executare silită și litigii din sectorul bancar.

Reorganizări și restructurări

  • Identificarea factorilor de risc și a soluțiilor pentru o activitate viabilă în caz de dificultăți financiare
  • Planificarea și implementarea proceselor de restructurare formale și informale, inclusiv a mandatelor ad-hoc, concordatelor preventive și reorganizărilor judiciare
  • Administrarea/supravegherea activității debitorului pe parcursul reorganizărilor judiciare sau al altor proceduri de restructurare
  • Negocierea, structurarea și finanțarea investițiilor și/sau a achizițiilor în cadrul procesului de insolvență

Faliment și lichidare

  • Preluarea controlului și administrarea activității societăților implicate în procesul de faliment sau lichidare voluntară
  • Maximizarea distribuirilor de fonduri către creditori prin valorificarea eficientă a activelor debitorului, anularea tranzacțiilor frauduloase și angajarea răspunderii organelor de conducere ale debitorului
  • Negocierea și consilierea cu privire la achiziția activelor în dificultate
  • Consilierea și asistarea permanentă a creditorilor, acționarilor, debitorilor sau echipelor de management, în vederea obținerii celui mai bun și eficient rezultat din punct de vedere al timpului în cadrul unei proceduri de faliment sau lichidare

Executarea garanțiilor și compensațiile creditorilor

  • Elaborarea strategiilor optime în cadrul sau în afara instanței de judecată pentru sporirea șanselor de recuperare a creanțelor
  • Asigurarea asistenței și reprezentării în cadrul oricăror tipuri de litigii sau proceduri de executare silită, inclusiv a disputelor referitoare la anulare și răspundere
  • Maximizarea rezultatelor în cadrul restructurărilor supravegheate de instanță pentru creditori și investitori
  • Evaluarea conformității diverselor decizii procesuale și identificarea celor mai bune mijloace de acțiune pentru obținerea celui mai bun rezultat
  • Acționarea în calitate de lichidator al Termoelectrica S.A., cel mai mare producător român de energie electrică, pe parcursul lichidării voluntare și falimentului. Mandatul nostru a acoperit toate etapele și operațiunile procesului de lichidare, inclusiv elaborarea strategiei și a planului de valorificare a activelor, întocmirea analizei juridice a activelor și abordarea preocupărilor constante ale societății și a recuperării creanțelor.
  • Acționarea în calitate de administrator judiciar și lichidator al Energoconstrucția S.A., una dintre cele mai mari societăți locale din sectorul construcțiilor. Valoarea totală a creanțelor solicitate de creditori pe parcursul derulării cauzei se ridică la aproximativ 100.000.000 EUR.
  • Reprezentarea Deutsche Bahn Group, societatea națională a căilor ferate germane, în cadrul procedurii de insolvență deschise împotriva constructorilor feroviari Astra Vagoane Arad, Meva și Romvag, având ca scop recuperarea unor creanțe comerciale importante.
  • Acționarea în calitate de administrator judiciar al Servicii Energetice Oltenia S.A., o societate locală de top care activează în domeniul mentenanței rețelei electrice, în vederea identificării și implementării unui proces de reorganizare de mare anvergură necesar pentru optimizarea activității principale a societății, a structurii personalului și a colectării debitelor.
  • Asistarea Enel SPA, un important distribuitor european de energie în restructurarea cu succes a filialelor sale române în cadrul unui proces de separare a diviziilor sale de furnizare și distribuție din România.
  • Asistarea Anchor Group (un grup de top din domeniul investițiilor imobiliare) pe parcursul procedurilor de insolvență deschise împotriva debitorilor, apărute în urma încălcării unui contract de construcție FIDIC, cu pretenții totale de aproximativ 21.000.000 EUR.
  • Consilierea Cooperative Centrale Raiffeisen-Boerenleenbank BA, o societate multinațională olandeză, specializată în servicii financiare și bancare, în cadrul procedurii de insolvență a Oltchim, una dintre cele mai mari societăți de stat din industria chimică, având ca obiectiv recuperarea unor importante creanțe comerciale.
  • Acționarea în calitate de administrator judiciar al Belaria Hotels (anterior Complex Onyx), un important prestator local de servicii din industria hotelieră. Mandatul nostru acoperă toate etapele procesului de restructurare, care includ proiectarea strategiei de reorganizare, elaborarea Planului de Reorganizare și supravegherea procesului de implementare.
  • Asistarea Caterpillar Financial Services, filiala locală a diviziei de finanțare a producătorului internațional de top din domeniul echipamentelor de construcții și miniere, în peste 30 de cauze care au implicat procedura de insolvență și acțiuni de executare silită pentru repunerea în proprietate asupra echipamentelor industriale împotriva debitorilor săi români, urmărind recuperarea unor creanțe de peste 3.000.000 EUR.
  • Reprezentarea SERMEDIC, filiala română a SERVIER, cel mai mare producător francez de produse farmaceutice, în cadrul procedurii de insolvență a unui important distribuitor român de produse farmaceutice, ADM Farm SRL. Mandatul nostru a inclus redactarea declarațiilor de creanțe, reprezentarea în fața judecătorului sindic și la mesele creditorilor, redactarea și apărarea contestațiilor privind înregistrarea creanțelor în tabelul de creanțe, creanțele totale solicitate de toți creditorii ridicându-se la aproximativ 63.000.000 EUR.
  • Asistarea Guvernului României și Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei Informației (ca parte a unui consorțiu împreună cu Roland Berger), în legătură cu un proces complex de restructurare care implică Compania Națională Poșta Română SA ca un prim pas către privatizarea acesteia în beneficiul unui investitor strategic.
  • Consilierea Sefi, o societate franceză de top care acționează în domeniul siguranței împotriva incendiilor, în legătură cu procedura de insolvență a principalului producător de pe piața română a sistemelor electronice de securitate, precum și în producția de sisteme OEM în legătură cu recuperarea unor importante creanțe comerciale și repunerea în proprietate asupra echipamentelor acordate debitorului.
  • Consilierea AerSale, un lider global în furnizarea aeronavelor postvânzare, motoarelor, materialelor OEM și serviciilor de gestionare a activelor – în legătură cu recuperarea unei creanțe comerciale în valoare de aproximativ 4.500.000 EUR împotriva unui important operator aerian cu tarife reduse care activează în România.
  • Asistarea Sony Europe, producătorul global de top de tehnologie audio, video, de comunicații și informațională, cu privire la restructurarea activităților sale din România în urma fuziunii dintre două dintre filialele sale.
  • Consilierea Kaufland Romania SCS, o filială a Schwarz Group, al patrulea comerciant en detail ca mărime din lume, care activează pe piața din România din anul 2005. Mandatul include asistență juridică și reprezentare în cadrul procedurii de insolvență a unei importante societăți de antreprenoriat și management de proiect din domeniul construcțiilor și instalațiilor, localizată în județul Brașov, având ca obiectiv recuperarea unor importante creanțe garantate.
  • Reprezentarea CA Indosuez Switzerland (anterior Credit Suisse Agricole), un important jucător elvețian din industria financiară, în legătură cu recuperarea unei creanțe în valoare de un milion de euro de la o societate română aflată în insolvență care produce energie termică și electrică.
  • Consilierea Thyssen Krupp pe parcursul procedurilor de insolvență declarate împotriva mai multora dintre debitorii comerciali importanți în legătură cu recuperarea unor creanțe garantate și chirografare în valoare de mai multe milioane de euro.
  • Reprezentarea Transas Marine International, o societate suedeză de top, furnizor de sisteme de navigație și soluții integrate pentru poduri, soluții recunoscute de instruire și simulare, renumite sisteme VTMS și de supraveghere a zonelor costiere în cadrul procedurii de insolvență a Asesoft International, având ca obiectiv recuperarea unor importante creanțe comerciale.
  • Consilierea Trust International Insurance and Reinsurance Company B.S.C. pe parcursul procedurilor de faliment ale Carpatica Asig și Astra Asigurări în legătură cu recuperarea unor creanțe semnificative.
  • Asistarea ECE Projektmanagement Romania pe parcursul procedurilor de insolvență/faliment a MYO-0 și River Invest, urmărind recuperarea unor creanțe importante. Mandatul nostru include redactarea declarațiilor de creanțe, reprezentarea în fața judecătorului sindic și la mesele creditorilor, redactarea și apărarea contestațiilor legate de înregistrarea creanțelor în tabelul de creanțe.
  • Consilierea Piraeus Bank Romania cu privire la modurile de păstrare și asigurare a priorității creanțelor băncii în cadrul procedurii de insolvență a unui important furnizor de conductori și cablaje pentru industria română și exportator pentru piețele din Europa. Consilierea vizează probleme juridice complexe născute din interferențele dintre reglementările din domeniul insolvenței și reglementările privind interesele de securitate și prevalența acestora.
  • Asistarea Teamnet International, o importantă societate română din domeniul IT, în cadrul procedurii de insolvență, având ca obiectiv restructurarea activității societății și optimizarea activității sale de bază.
  • Oferirea de asistență juridică și reprezentare pentru Autoritatea Română de Supraveghere Financiară în legătură cu procedura de faliment a LIG INSURANCE, o importantă societate de asigurări. Consilierea acoperă probleme juridice complexe născute din procedura specială aplicabilă societăților de asigurări care întâmpină dificultăți financiare.
  • Asistarea Abbot GmbH & Co.KG, o societate globală din domeniul serviciilor medicale, produselor farmaceutice și dispozitivelor medicale, în cadrul procedurilor de insolvență deschise împotriva a două societăți române din domeniul serviciilor medicale în legătură cu recuperarea unor importante creanțe comerciale restante și repunerea în proprietate asupra echipamentelor medicale închiriate.
  • Reprezentarea Companiei de Apă Târgoviște, un furnizor de servicii de aprovizionare cu apă controlat de o autoritate teritorială locală – în legătură cu recuperarea unei creanțe comerciale ce depășește 4.000.000 EUR pe parcursul procedurii de insolvență împotriva debitorului și garantului său, Confort și Vel Service, ambele contractante române binecunoscute din domeniul infrastructurii.
  • Reprezentarea Roche Romania, filiala locală a grupurilor internaționale de top din domeniul serviciilor medicale, pe parcursul procedurii de insolvență deschise împotriva unui important distribuitor român de produse farmaceutice și a două lanțuri locale de farmacii, pentru recuperarea unor creanțe comerciale în valoare de mai multe milioane de euro.
  • Consilierea Rizzo Ecologic, o societate multinațională cu sediul în Italia care activează în domeniul colectării apelor uzate, tratării și eliminării ca deșeuri împotriva debitorului său român, pe parcursul procedurii de insolvență, în urma unui litigiu comercial în valoare de mai multe milioane de euro.
  • Reprezentarea Kiat Group Construct, una dintre cele mai importante societăți de construcții din România, în probleme legate de procedura de insolvență deschisă împotriva clientului. Mandatul nostru implică dovedirea stării de solvență a societății și respingerea pretențiilor reclamanților ca nefondate.
  • Reprezentarea Copisa Constructora Pirenaica Barcelona, una dintre cele mai mari societăți din sectorul construcțiilor din Europa, în probleme care fac parte din procedura de insolvență deschisă împotriva clientului. Mandatul nostru implică dovedirea stării de solvență a societății și respingerea pretențiilor reclamanților ca nefondate.
Print Friendly, PDF & Email